Bakom falska fasader vilar hemligheter

Mina fötter verkar ha cementerades fast i en verklighet byggd på ångest
och jag bryts ner till millimeterstora korn av värdelöshet.

Mörkret skrattar åt mig än en gång.
Bor ensam hemma tills på tisdag. I vanliga fall hade jag jublat av glädje,
nu går jag runt med en klump i magen för jag är rädd. . . rädd för mig själv & mina tankar.

Nu kom reklamen om den smärtstillande gelen, Zon 2,5%.
Smörj in gelen så att det smärtande området täcks, två till tre gånger per dag.
Kan man svälja Zon? Men egentligen, hur skulle gelen kunna hjälpa en kroppsdel som läkarna
inte ens vet existerar? Fast hur skulle något som inte existerar kunna göra så jävla ont?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0