Dagens jävla samhälle

Vad i helvete krävs för att man ska
få en uns av all den lycka som man ser på film, i vår utseendefixerade värld?

Hur jävla många bantingspiller ska vi behöva äta innan vi är tillräckligt bra?
Hur jävla många kilon silikon ska vi behöva fylla ut våra bröst med innan vi duger?

Här gäller ingen självdiciplin,
det är dagens jävla samhälle som sätter ribban åt oss.

Det är dagens samhälle som säger till mig att jag
inte trivs på stranden, trots att jag egentligen älskar att ligga och sola. 

Det är dagens jävla samhälle som får ungdomar att sluta äta, att inbilla sig att allt hade varit bättre om de bara var några kilon lättare.

Det är dagens jävla samhälle
Det är dagens jävla samhälle
Det är dagens jävla samhälle.


Kommentarer
Postat av: Jolin

Du har så rätt, så rätt.

2007-05-01 @ 23:20:33
URL: http://jolinmalmquist.pixbox.se
Postat av: Erika

Mikkaela. jag älskar din blogg.. du har så himla rätt i de du säger. Du inspirerar mig verkligen.

2007-05-01 @ 23:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0