"Du måste låta mig gå"

"jag kan inte göra det.
det finns alldeles för många löften,
till mig själv
att aldrig

förlåta dig.

för ett barns ögon glömmer inte.
jag grät över dig
och framför allt minns jag.

men jag älskar dig så,
och det är väldigt lätt att se förbi när du säger;
aldrig mer,
jag blev bra på att gömma.

men när jag tänker tillbaka,
jag var aldrig lycklig som barn.
du kommer aldrig att förstå.

kanske var det vi båda,
kanske var det mest du?


det gjorde ont ibland,
att du aldrig förstod,
vissa bitar kommer aldrig bli hela,
vissa pussel går inte att lägga,

i allafall inte, när
alla pusselbitarna är likadana


du kommer aldrig att förändras,
och att du älskar mig,
gör egentligen ingen skillnad.




men,



en sak kan du göra,
för jag vet att du älskar mig,
du behöver inte säga det, för jag vet att det är tunga ord.
och du vet att jag älskar dig,
lite för mycket kanske.

men,

en sak kan du göra.
inte för att jag ska glömma,
eller förlåta,
säga tack
eller börja om.

utan för att få slut på något
som egentligen bara vilar.

och du får lova att göra det,
för min skull,
jag kommer aldrig titta tillbaka och hata dig.

men,

jag kommer heller aldrig säga hej då.

för,

vet du?



du måste låta mig gå"


---

Jag önskar jag hade skrivit det här men det
har Glitter på Sockerdricka.nu gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0