Hela veckan har jag väntat på fredag, lördag, söndag

Tack gode Gud för att jag återhämtade mig efter gårdagens
bravader. Har träningsvärk i axlarna & armarna idag pga, jag hängde över toaletten
i princip hela förmiddagen. Allt ont för något gott med sig.

Var hos mommo & moffa tillsammans med Emrik, moster & Magnus,
åt middag och fikade. Mommo höll på att få hjärtklappning när jag berättade om mitt äventyr
och om att jag dricker sprit (undra vad hon hade väntat sig?)
"Mikkaela, du kan dricka ett glas det gör jag också iobland, men inte så du blir fuller"
Så nu har hon bestämt sig för att ge mig 1000 kronor om jag är nykter fram till min födelsedag.
Vilket antagligen kommer gå åt helvete om jag följer Maddes planer,
vi ska nämligen festa denna helgen och båda dagarna nästa helg.
Madde är nästan lika bra som mig på att supa, det är botten upp som gäller lixom
och hon spydde precis som jag. Är dock lite avundsjuk att hon lyckades göra det på toa.
Snackade lite med Tobbe innan, han spydde också i lördags
"jag svepte en fet grogg för att vara lite cool".
Vi dricker sprit som om det vore vatten.

Tänkte berätta lite mer om helgen,
i fredags kväll lekte jag med Zandra & Evelina.
Vi skulle se Let´s Dance finalen och det gick väl si sådär med det.
Visst vi såg alla danser men sedan kollade vi på Grease istället (och missade vem som vann).
Jag & Zandra ungefär var 10:onde sekund:
"Fan vad snygg han är. .. Fan vad snygg han är. . . Fy fan vad snygg han är"

Upp tidigt i lördags, jobbade givetvis. Sedan blev det fotboll (Elfsborg-Helsingborg)
tillsammans med Bamse & Jolin. Är ganska stolt över att jag fick Bamse att stå tillsammans på Elfsborgssidan,
hon är världens Henke-Lover. Hon vet hur många dagars semester han har, vad hans barn heter, vart han bor och så vidare. Ni fattar själva, hon är så jävla Henke-kåt att hälften vore nog. Nu fick hon i allafall bevisat vilket lag hon borde hålla på. Inte för att hon brydde sig om förlusten, hon var i sjunde himlen över att hon fått se Henke. . .

Tror inte jag behöver nämna något mer om varken lördagskvällen eller söndagsförmiddagen.
Igår eftermiddag hade jag fem ridlektioner, fy fan vad underbara ungarna är.
Jag: Ni måste stå upp när vi rider i uppförsbacken, för att underlätta för hästarna
Barn (7år): Vem är det som har kommit på det?
Jag: Jag vet faktiskt inte, det har man gjort väldigt länge.
Barn: Gjorde till och med riddarna det?

Var med om någon så otroligt gulligt igår, en pappa skulle precis gå ut ur manegen
då ropade hans dotter på honom sedan när han kom fram gav hon honom en puss
naaaaaw :).



Bamse

image55
Jolin


Kommentarer
Postat av: Jolin

Det var sannerligen starkt gjort att få Julia till Elfsborgsklacken, men vad skulle hon inte göra för att få se Henke live?!

Jag beundrar dig för din entusiasm för knattarna i stallet, själv klarar jag knappt av att leda på knattelektionerna. Även om jag har noll tålamod med småbarn, så kan dom förvisso vara väldigt söta. Just dom som du beskriver i din blogg verkar väldigt gulliga. Varför får jag alltid leda dom som tjatar om hur tråkigt det är att rida?

2007-04-02 @ 23:03:08
URL: http://jolinm.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0