Jag är inte redo för att bli vuxen

Om 28 dagar fyller jag 18, och ålderskrisen börjar ta fart.
Om 28 dagar är det dags för mig att stå på egna ben,
jag får själv stå för mina handlingar goda som dåliga.
Det finns mycket man kan göra när man är 18,
jag kan hoppa av skolan, dra utomlands, flytta, ta körkort.
man kan göra allt det som kräver ansvar och jag vet inte om jag är redo att ta steget ut i vuxenvärlden.
Jag vill inte lämna i tonåren trots att allt började gå utför när jag var tolv.

Jag minns för några år sedan när jag och Kukoski satt och drömde oss bort till livet
efter 18, då vi skulle hänga på krogen, vara lyckliga och galna.
Men allt jag känner nu såhär 28 dagar innan den stora dagen är att jag bara vill stanna tiden.
Jag är inte redo för att bli vuxen, världen.
Jag är verkligen inte redo.




Kommentarer
Postat av: Josephine

Men Mikka du är ju fortfarande tonåring, det kommer du inte ifrån förräns du fyller 20 :D

2007-04-16 @ 22:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0