Nä du Haglund

Elfsborg, Elfsborg, Elfsborg.
Jag vet inte i vilken ända jag ska börja. Men det här var katastrofalt (speciellt i andra halvlek)!
Första halvlek betstod i allafall av målchanser, eller något i den stilen.
Spelarna slet och kämpade. Efter pausen hade i allafall jag förväntat mig att se ett taggat Elfsborg.
Chi fick jag.

James Keene skulle nog kunna få en väldigt bra karriär inom löpning
för han sprang konstant under 45 minuter, men till vilken nytta?
Undra om Sportbladets zoom har stigit grabben åt huvudet? Fast kanske
är det bättre att röra på sig än att göra som de andra nio spelarna gjorde under
92 minuter. Nämligen stod stilla och tittade på bollen när den passerade.
"Oj här kommer en boll rullande, jag låter den rulla vidare".
Man kan ju i allafall försöka göra något, lite jävlar anamma borde väl finnas?
Oj, nu börjar jag nästan tvivla på att jag sett fel genom mina glasögon: 
"-Vi är överlägsna och ska vinna med ett par mål", säger Elfsborgs tränare Magnus Haglund till PPV.


Sedan tvivlar jag lite på Elfsborgs nya anfallsstil nämligen att man står med ryggen vänd mot målet.
Är det tänkt att de ska klacka a la Zlatan? Eller slå en bakåtkullerbytta? Till och med
jag fattar att det blir enklare att göra mål om man står vänd mot målet.
Det märkte nog Daniel Alexandersson också för innan han hade hunnit vända sig om och skulle skjuta
befann sig bollen på andra änden av planen men annars hade det nog kunnat bli ett jävlgit snyggt mål för fan
vad han drog till. . . synd bara att bollen inte var där.  Men man kan ju inte lyckas jämt.


De som är med i startelvan ska förtjäna en plats. Efter tre matcher utan seger borde man kanske göra något åt problemet? Det står överallt vilka jävla bred och bra trupp Elfsborg har.
Ett roligt problem säger Haglund.  Ändå så är det samma spelare som spelar match efter match
oavsett hur de har preseterat. Och inga byten ska göras, i allafall inte innan den 90:onde minuten,
hur i helvete ska nya spelare få chansen att visa upp sig när de har två/tre minuter på sig?
Okej, Sjöhage kom in i 62 minuten idag. Trodde nästan Haglund hade sett fel på klockan (92:a vore mer troligt).


I brist på intresse av Elfsborg så kallade spel så började jag hitta på egna låtar istället:
"Elfsborg vi gör aldrig mål" "Katastrof - Elfsborg gå på"
Jag är allt bra påhittig ibland.

Sedan har ju vi världens klockrenaste Wannabe-Lasse:
Jag (i halvlek): Har Martin Andersson ens rört bollen än?
Kim: Nopp
Vi noterade första touchen i 47:e minuten. Imponerande Andersson,
spela 47 minuter utan att röra bollen. Det måste väl nästan vara rekord?

Nä du Haglund, det här duger inte!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag skrev i min blogg efter första matchen att Elfsborg inte är ett guldlag i år. kanske får jag rätt? Nu ska jag inte påstå att Kalmar har varit bra för de är dom verkligen inte. Elfsborg-Kalmar kan nog bli en jämn historia :P

2007-04-23 @ 22:58:44
Postat av: Mikkaela

Nej Andreas.
Jag kan lova att Kalmar och Elfsborg inte blir
någon jämn historia. Elfsborg slutar i toppen och Kalmar i botten. Du ser det rimmar nästan.

2007-04-24 @ 06:52:10
URL: http://problemprinsessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0