Svenska fängelser är som ett femstjärnigt hotell.

Jag är så jävla trött på Sveriges rättssystem.
Det gick en dokumentär på trean i torsdags som handlade mo en man som hade våldtagit en tjej
samt våldtagit och mördat en annan. Han fick livstids fängelse (kors i taket, trodde nästan han skulle få vård precis som alla andra brottslingar) som i Sverige är runt  10 år.
Enligt mig är detta inte rimligt. Speciellt inte om man sitter i ett svenskt fängelse där fångarna har tillgång till både internet, besök och telefonsamtal. Visste ni förresten att fångarnas mat kostar betydligt mer än vår skolmat?

 Livstids fängelse innebär för mig att man har förbrukat sin rätt i samhället och personen i fråga ska vistas i fängelse till dagen han/hon dör.  Någon som har begått ett brott ska få lida för det, i dagens Sverige finns det människor ( till exempel hemlösa) som begår brott för att de har de bättre i fängelset än ute i samhället.  Detta bevisar att det är något som inte stämmer. Påstå inte att de som sitter i fängelse har det tillräckligt svårt ändå eftersom de har förlorat sin "frihet". Tänk istället på den personen som förlorade hela sitt liv.

Många påstår att det räcker med några år i fängelse för att en person ska förändras. Jag tror inte på sån skit. En gång mördare -alltid mördare. Man dödar inte någon av misstag. Varför ska man förtjäna en andra chans om man har dödat en människa?

Jag vill inte införa dödsstraff, döden ska vara en frihet i jämförelse med att sitta inne.
Brottslingar ska få lida för sina synder. Bura in idioterna och låt dem sitta där.
De ska inte ha någon jävla lyxmat, de ska inte vara en del av vårt samhälle.
De har förbrukat sin rätt att leva, men de förtjänar inte att dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0