12 timmar i Kenya

Då har man spenderat en halv dag i Afrika.
Det känns givetvis bra, och jag längtar verkligen tills allt rullar igång på riktigt.
Det är mycket som skiljer Sverige och Kenya åt. . .
Idag har vi passat på att besöka ett stort varushus, strömmen gick två gånger. .
Bara en sån sak. Hur ofta går strömmen i Knalleland. . . ?
Klockan är strax efter sju här nere nu
och det är kolsvart, det blir ju inte direkt ljusare av att man inte har några gatulampor. . .
Här finns inga cykelvägar, inga gångbanor, här transporterar man på grusvägar.
Kenyanerna är väldigt vänliga och behandlar oss som prinsessor,
till exempel idag när jag handlade lite små saker
då satt det först en i kassan som tog betalt och en annan som packade ner varorna åt mig.
 
Nej, nu ska jag gå och vara lite social.
Tack för alla fina brev.



Kommentarer
Postat av: Mia Andersson

Min kära systerdotter...
Jag sitter här och känner mig allmänt sysslolös. Vad i hela fridens namn ska jag nu lägga all min tid på när jag inte behöver ringa eller besöka kommunen för att fråga om du får plugga i Nairobi, när jag inte behöver ringa någon av dina lärare för att ordna med din studieplan och när jag inte längre behöver tjata på dig att inte spendera för mycket pengar på t ex en väska för 3 500 kr. Med andra ord; det känns redan väldigt tomt...! Glöm inte att ge Mathew pengarna. Ha det så j-kla bra! Massor av kramar Moster Mia, Magnus. Emrik skickar en slängpuss.

2007-08-26 @ 20:08:17
Postat av: Julia

Woho! :D Hoppas du har det
bra! Förresten... Kallt? I Afrika? :O

2007-08-26 @ 21:34:39
URL: http://starlas.blogg.se
Postat av: Paulina

låter sjukt gött ju. själv ska man spendera en dag i skolan här i sverige haha, det är faktiskt tomt i klassrummet utan dig du! ha det gött

2007-08-27 @ 06:31:27
Postat av: Elin,

Absolut, coop när vi kommer hem.
Hoppas du har det bra?
är det varmt ?
saknar du mig? , haha.
Sköt om dig, snart ska vi stå och sjunga på trappan.
Kram Elin.

2007-08-27 @ 10:24:55
URL: http://lindvert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0