5:e dagen i paradiset

06:30 i morses gav jag & Sara oss ut på Nairobisgator för en lite joggingtur
som avslutades med simmning i poolen. Vilket jag nu senare inser kanske inte var vidare smart
då jag håller på att bli sjuk. Men jag har väl aldrig varit känd för att vara vidare smart.

I förmiddags var jag och några andra på Java och lunchade. Ett helt underbart
fikaställe med väldigt bra priset, allt i ett med andra ord. Sedan passade jag, Nadja och Salemon
på att kika runt lite på Jungen även idag. Hem fick jag med mig en bok om hur det är att vara HIV positiv. . .
Ska bli spännande att läsa. Jag förbereder mig som Salemon sa.

Då har vi kommit fam till dagens absoluts höjdpunkt, nämligen friluftsdagen.
Den började med Tennis som visade sig inte vara någonting för mig. Stackars lärare.
Det kvittade hur många gånger han visade mig och hur många gånger han förklarade
bollen flög bara rakt upp i luften ändå.
Däremot den afrikanska dansen. Det var så sjukt kul att jag nu hör och häpna,
har anmält mig till att dansa en gång i veckan. Så till jul kommer jag vara kung på afrikansk dans
och kunna shake a som en riktig kenian. Det är respekt.

Efter skolan drog vi till Torg Market (en marknad) och kikade lite. Jag kom hem med frukt,
en väst (där sprack dealen om att inte köpa ett enda klädesplagg) och två väskor.
Just det ja, jag har ju glömt berätta om att jag träffat en kändis idag. . han heter Julius och jobbar här på skolan samtidigt som han är musiker.
Passade på att köpa hans cd-skiva och när jag ändå var i farten så passade jag på att få den signerad.
Han är cool. Cool som fan.

I morgon bär det av till Village Market, ett stort köpcentrum. Kvällen blir nog ganska lugn.
Vi får nämligen inte gå ut och festa förens om två veckor. . . Lördag består av aktiviteter tillsammans
med den Holländska skolan och på kvällen ska vi eventuellt ut och äta samt gå på bio. Och sedan på Söndag bär det av till Nairobis Nationalpark, wihu!

Jag vet att jag skrivit det innan. Men jag älskar att vara här.
Livet är underbart & Kenya är fantastiskt.
(Synd bara att jag inte får uppleva tiden här tillsammans med
min familj & vänner i Sverige. Ni anar inte vad ni går miste om.)


Kommentarer
Postat av: Paulina

låter hur skönt som helst!

2007-08-30 @ 19:32:41
Postat av: Sanja

Så otroligt kul det låter!:) Ha det bäst

2007-08-31 @ 21:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0