Dag 4 - Please, call me African Queen.

Idag har jag mött en fantastisk människa.
Och han är lärare. Min Kiswahililärare.
Aldrig förr har jag fått ett så bra första intryck av en människa.
Vi alla satt som förtrollade och bara kollade på honom.
Han sa så otroligt bra saker. "Pleasure not pressure"
Han tror inte på ett system med läxor, det ska vara roligt att lära sig
och om vi mot förmodan får läxa så behöver vi inte göra dem om vi har mycket annat
för då blir det ett tvång att lära sig. Och det gör han olycklig. Vi ska ha kul.
Och kul hade vi minst sagt, vi skrattade hela lektionen samtidigt som vi var seriösa
och lärde oss. Han är en förebild för mig och jag hoppas det fortsätter vara så.

I morses började jag dagen med jogging/powerwalk på basketplanen en timma.
Vakterna tyckte nog det var lite lagom lustigt att jag bara sprang runt hela tiden.
I morgon bitti ska jag och Sara ut och jogga utanför skolan, vi är peppade som fan inför marathonet!

Idag fick vi ju faktiskt lov att lämna skolan så jag, My och Miahabo gick till Jungen
och kikade lite. Kom hem med hudkräm<3, så nu måste jag faktiskt inte vinna Nairobi marathon. . .
Men jag tror ändå jag kommer göra det.

I morgon är det friluftsdag här på skolan, jag har valt Tennis och Afrikansk dans.
Som ni märker så vägrar jag inse att jag inte har en gnutta takt eller rytmkänsla i kroppen.
Hallå lixom, jag klarar knappt att klappa i takt på Elfsborgsmatcherna och nu ger jag mig på Afrikansk dans?
Ibland förstår jag inte riktigt hur jag tänker.


image215
(Mina egna bilder kommer. . . någon gång.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hm, jag är benägen att hålla med...vakterna tror nog att dina korta varv runt planen är något typiskt svenskt...säg att du tränar inför "korta maran". I övrigt undrar jag om du är medveten om att ett marathon är 42 kilometer långt. Det vill säga att du ska från Borås till Landvetter...vid närmare eftertanke; det kanske inte är så långt, eller?
/Moster Mia

2007-08-29 @ 20:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0