En helvetes jävla skitdag på jobbet

Idag har det varit en extremt misslyckad dag på jobbet.
Först och främst glömde jag att lägga ner kvällsmaten till utskicket sedan när jag hade fixat det
insåg jag att jag även hade glömt packa desserterna så det var bara att packa på och av allt igen.
Fan vad underhållande.

Efter allt jävla slit trodde jag ryggen hade gått av. Men tro inte att helvetet slutade där.
Nej nej, när jag skulle gå ut med mat till baren så vrickade jag foten. . .  som tur var tappade jag dock inte maten
men tro mig, det var nära!

Sedan var jag snäll och erbjöd mig att hjälpa två jobbarkompisar att dela ut mat
och när jag ska lägga upp alla portionerna i skåpet så märker jag att en av lådorna inte är plastad
ordentligt vilket ledde till att jag fick mat över hela kläderna. .. bara att byta om!

När jag äntligen hittat ett par nya jobbarkläder så beslutar jag mig för att skura golvet istället.
"Då kan väl omöjligt något gå fel?" Då visar det sig att det är hål i slangen så jag fick vatten över precis hela mig.
Då fick jag nog. Så resten av dagen gick jag runt med mina blöta kläder och låtsades som inget. . .

Under några timmar gick arbetet ganska bra men givetvis så slutar det med att jag tappar ut
cirka femtio lock över golvet. Bara ner på alla fyra och då visar det sig att jag inte torkat golvet ordentligt
så jag blir återigen blöt.

Fan vilken bra dag jag hade på jobbet idag. . . verkligen.
En minut efter jag hade slutat var jag bara tvungen att ringa Erika
som mer än gärna fikade med mig. Fika för oss innebär öl
bara att vi säger att vi ska fika istället (det ger oss inte riktigt lika dåligt samvete).
Så det blev en bärs på rådhuset. . .  "Mikkaela, en nu förhelvete. Bara en öl idag.
Nu får du fan inte lura på mig mer"
(vilket jag alltid gör).
Fy fan vad gött. Det behövdes. Men 48 jävla spänn skulle de ha för en öl!
Fan mitt öldrickande ruinerar mig!
Och jag kan säga att jag minsan inte
hade råd att lura på Erika mer än en öl.

Kommentarer
Postat av: Erika

Har inte läst din blogg på ett tag ;P
så nu har jag missat massa roliga inlägg..
O nu blir de ingen mer "fika" för våran del.

2007-08-11 @ 12:16:23
URL: http://lillaerika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0