Den miljövänliga Mikkaela

Nu ska jag berätta om hur miljömedveten jag har blivit en senaste tiden.
Okej, nu kanske jag överdrev. Men i alla fall.
 
Numera tar jag min korg när jag går och handlar, i Kenya finns det anställda som packar ner dina handlade varor. Det är bara det, att de lägger alla saker i olika påsar. Cola i en, nudlar i en annan. Fråga mig inte varför men så är det. Detta leder till att trots om du endast handlat fem,sex grejer kan du komma ut med tre påsar. Väldigt onödigt!


Jag har även börjat återvinna papperena från utskrifter. Det är bara att lägga de överst i skrivarn och vips så kommer det ut på baksidan. Som ni märker, är jag väldigt stolt över min miljövänlighet,
trots att de funnits väldigt länge.


För det tredje har jag blivit vegetarian.
Okej, det handlar egentligen inte om miljön, utan snarare att jag inte vill bli sjuk igen. Men det påverkar miljön.
 Vilket innebär extra pluspoäng.


Jag kan inget annat än konstatera än

Att jag på senare dar har blivit jävligt

Miljövänlig av mig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0