Jessica har världens bästa projektarbete

image283

En av mina vänner (& granne), Jessica, har världens bästa projektarbete på gång.
Hon praktiserar tillsammans med mig hos kvinnogruppen i slummen och nu ska hon försöka
marknadsföra deras smycken.

Jessicas egna ord om projektet: 

"Mitt projektarbete går ut på att marknadsföra ett projekt som jag praktiserar på varje fredag. Ett tjugotal HIV/AIDS smittade kvinnor träffas ett par gånger i veckan för att samtala om livet och göra smycken som är till försäljning.  


Det är inte ovanligt att man inte blir accepterad i samhället om man har HIV/AIDS. Man kan utan vidare bli utslängd från sitt lilla plåtskjul och många ser ner på dem.


Genom att jobba hos dem och hjälpa dem att sälja deras smycken vill jag bevisa att de är lika mycket värda som vilken människa som helst! Det uppskattas väldigt mycket av kvinnorna att jag och två andra tjejer spenderar varje fredagseftermiddag med dem.  


Genom att köpa ett smycke bidrar du med att till exempel hjälpa dem betala hyran. De har ett fint samarbete och en så kallad "buffert" där de alltid finns pengar ifall någon av kvinnorna akut skulle behöva pengar."


För mer information: http://powerwomangroupinkibera.blogg.se/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0