Make love not war !

Jag flög nyss upp ur sängen i en väldig fart för att hinna se
nyheterna, givetvis snackar de om Kenya. I vanliga fall är jag inte speciellt
känslosam men när jag såg bilderna högg det till i hjärtat på mig och tårarna började spruta.
Folk slår, slår och slår, det är upplopp och helt jävla galet. I den lilla staden Kisumu som vi var och besökte en vecka har det hitills dött 49 människor. Det finns ännu inga siffror på hur många som har omkommit i Kibera, men jag skulle tippa på att det är betydligt fler.

Det är inte helt oväntat mest oroligt i slumstäderna, där jag i vanliga fall är och volentärarbetar om fredagarna,
jag har en känsla av att det inte blir någin praktik nästa vecka.
Men jag måste veta hur det mår. Jag måste.

Idag finns alla mina tankar hos alla människorna i Kenya,
inte bara mina svenska och kenyanska vänner utan
hos hela folket som får vara med om detta. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0