Och Nairobi är känt för sin höga kriminalitet?

När jag berättade för min historielärare att jag skulle till Kenya
och bo i Nairobi förstod han inte riktigt varför man frivilligt utsatte sig för något sådant.
"Det är ju så otroligt hög brottslighet där". Jag vet inte allt vad folk har försökt präntat i mig.
Nu har jag levt i Kenya i nästan fyra månader och ännu har jag livet och alla saker i behåll.

Min vän Jenny som flyttade hem förra veckan blev däremot av med sin
väska i helgen, när hon var ute och festade i Stockholm. Pengar, nycklar, legg, rubbet!
Jag förstår att hon längtar tillbaks till trygga Nairobi!

(Bilder från vår utgång i helgen skulle ha kommit nu
om blogg.se behagade fungera ordentligt. Morr.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0