Två dagar kvar, Kenya

På torsdagkväll är det jag som lämnar Kenya
för att fira jul i Sverige. Först väntar mycket skolarbete,
en sista tur till Toymarken och en fika med brudarna.
Väskan är i alla fall packad, jag är redo.
Har tänkt ganska mycket de senaste dagarna,
vad kommer jag sakna med Kenya?
Det finns faktiskt inget jag inte kommer sakna.
Mina brudar, allt flummande, Toymarket, internatet,
vakterna, majsdamen, Nakumatt, utekvällarna, skolan,
lektionerna, poolen, solen. Okej, jag kanske inte kommer sakna avgaserna speciellt mycket,
det blir härligt att kunna andas några veckor.

Men vad händer egentligen på fredag när jag landar i Sverige,
vad ska jag göra då?

Jag ska åka raka vägen till stallet, träffa mina fina stallkompisar,
pussa på Nietzo och bara njuta.  Jag hoppas även kunna åka och hälsa på mommo och moffa en sväng,
kvällen spenderas med Dennis och mamma. Underbar dag!
På lördag vill jag umgås med min far och träffa mina saknade klasskamrater,
förhoppningsvis utgång på kvällen med massa människor. Eller myskväll. Något blir det i alla fall.
Vill träffa så många som möjligt i helgen, antar att jag kommer fara runt lite överallt. Fan, nu skrev jag fara igen.
Dumma norrlänningar.
image308image310
image307image309


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0