Jag hatar karatefyllor

Igår var Dennis, jag och mamma i Varberg över dagen
givetvis var vädret inte speciellt bra men vi hade som vanligt roligt ändå.
Först gick vi runt på den så kallade marknaden, sakerna verkade tillhöra
en tid före både min och Dennis.

Sedan lunchade vi på en pizzeria, dyrt och väldigt små pizzor.
Alltså inte speciellt bra. Efter lunch bar det av till en konstutställning
dock minns jag inte vem som hade målat tavlorna men utställningen hette "längtan till havet"
och tavlorna var riktigt fina.

Vår korta Varbergs visit avslutades givetvis med glass på Tre Toppar,
mina glass var så god att jag skulle utan tvekan kunnat proppa i mig en till.
Hasselnöt, krossad choklad, choklad och  varm chokladsås, muuuums!

Nästan direkt när jag kom innanför dörren här hemma var det dags att bege sig till Izza. .
Strax innan klockan sex så befann sig jag och Magda hemma hos Madde där vi skulle
se Elfsborg- Djurgården. Det slutade med  förlust. Suck. Men det hindrade inte vårt festande.

Efter matchen begav vi (jag, Magda, Bamse, Josse, Elin, Madde) oss hem till Sara och förfestade riktigt ordentligt, givetvis med clyff och dans.
Mycket mer än så minns jag inte. Men jag tror vi hade jävligt kul.
Jag drack som vanligt alldeles för mycket. . . att jag aldrig lär mig.
När alla var fulla och goa så skulle vi bege oss till stan via buss,
det har jag dock inget som helst minne av. För min och Magdas del blev det ingen krogrunda,
vi hamnade i Stadsparken. . .
där jag spydde som jag vet inte vad
(och Magda fick för 285902 gången ta hand om mig. Förlåt!)
Sedan kom porris och några till förbi
då blev jag sur. Efter att jag slutat spy tog jag och Magda en taxi hem,
då hade jag tydligen slängt upp dörren några gånger. . .
Ibland förstår jag inte hur jag tänker.

Jag hatar karatefyllor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0