När kärleken är farlig att leva med

Idag såg jag & mamma Beck - Skarpt Läge.
Filmen handlar om kvinnomisshandel och jag klarade inte av att
se specillt mycket av filmen.
Man får aldrig slå en annan människa
och man får absolut aldrig slå sin partner, aldrig.
Filmen satte så djupa spår att jag bestämmde mig för att
kolla runt lite på nätet om kvinnomisshandel och då hittade jag bland annat denna sidan.

http://come.to/kvinnomisshandel


"I mitt nästa liv

kanske jag blir en sköldpadda

så jag kan gömma mig i skalet

när allt blir hemskt"

Var tionde dag dödas en kvinna av en man som hon känner.

http://biphome.spray.se/marcus5/joanna/1/1index.html

(Jag vet att det finns kvinnor som misshandlar sina män,
men detta inlägget handlar endast om kvinnomisshandel).


Kommentarer
Postat av: Emma

Och männen som blir dödade av kvinnorna då?
Räknas inte dom?

2007-07-22 @ 20:37:13
Postat av: Emma

Och männen som blir dödade av kvinnor då?
Räknas inte dom?

2007-07-22 @ 20:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0