Cupen är inte vår i år heller

Har precis följt Elfsborg via webradio
när de spelade i Svenska cupen mot Mjällby.
Antagligen vet ni redan att Elfsborg förlorade och småskrattar
lite när ni läser detta. Men tro mig. Jag skrattar också, jag gapskrattar!

Mjällby är ett bra lag och har inlett säsongen väldigt bra,
men ska enligt mig ändå inte kunna mäta sig med Svenska Mästarna.
Nu fick nya spelare chansen att visa vad de går för,
var det någon som tog chansen? Om man ska tro kommentatorn
så var det bara Mjällby, Mjällby, förbannade jävla Mjällby hela tiden.

Något som kanske är ännu mer förvånande
är att både Matte och Keene missar sina straffar.
Så här får det inte gå till.

Nu har vi fått bevisat att utan Svensson (& Holmen & Illola) lyckas vi inte ens
slå ett superettanlag. Anfalls problemet visar sig också,
vem gör mål när Svensson inte gör det?

Aja, bara jag slipper läsa om fler spelare som gnäller i
BT om att de vill ha mer speltid.
Nu fick de chansen i hela 120 minuter.
Men tog den inte.
Så gnäll fan inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0