En dag i Göteborg

Idag var dagen då jag lyckades med det omöjliga.
Jag avgudar Converse skor och vågar inte ens tänka på hur många par jjag har i garderoben.
5, 6, 7 kanske 8.
Och idag när jag, Moisander, Lisa, Bamse och Lova anlände till Göteborg
så hittade jag givetvis ett par helt underbara Converse. . . på rean.

Först tänkte jag inte ens pröva dem, jag vet ju hur det slutar.
Men jag kunde inte låta bli. De var som gjutna för mina fötter,
vilket jag tycker att varje par Converse är i och för sig. . .
Sprang nästan fram till kassan, bättre att få det avklarat snabbt.

Converselyckan infann sig precis som vanligt. . Converse är verkligen lycka!
När jag var som mest glad så ska givetvis Lova förstöra det hela.
"Mikkaela, du har ju redan hur mååånga Converse som helst
och du använder väl knappt Converse längre?".

Gulp.
Jag tittade ner på mina fötter och insåg att hon hade rätt.
Så Lova drog med mig tillbaks till affären så jag fick lämna tillbaks skorna.
Det var jobbigt.
Men jag är stolt över mig själv.

Men jag ska antagligen redan ner till Göteborg i morgon,
så det är väl ingen idée att ropa hurra än.

--
Har haft en bra dag  i Göteborg, nu är båda mina Visakort tomma.
Fråga mig inte hur jag lyckas. Men på något sätt flyger pengarna alltid iväg.
Tänkte lägga in lite bilder men Moisander råkade radera alla.
Vilket inte förvånar mig det minsta. Hon är som hon är.
Fan vad mycket vi har gjort genom åren. . .

Moisander och jag är typ bäst i världen på att shopa och vi går precis överallt
och tar väldigt god tid på oss. Det visade sig idag att Julia, Lisa och Lova inte är riktigt lika shoppinggalna
så medans de fikade sprang jag och Hanna runt hela Göteborg.

Dagens ros går till Bamse och Lova
som förgyllar min och andras tillvaro med sin tröghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0