Hjärtat, du är min inkörningsport.

Idag var det dags att åka tillbaks till älskade Göteborg igen,
denna gången så åkte jag dit för att leka med Hjärtat.
Vi lunchade, Ellys mammsy bjöd. Tack!
Givetvis shoppade vi också, eller som vanligt
så var det jag som shoppade och Hjärtat gjorde inte åt ett endaste öre.

Jag är kär. . . i mina nya sandaler.
Äntligen fann jag mina drömskor.
Tack gode Gud för Topshop!
Råkade även få med mig en klänning och en jeansskjorta hem.
Så kan det gå.

Hemresan hem var askalas kul & flumm på hög nivå.
Det tog 36 minuter att åka 1 mil och sedan hade busschauffören tal.
"Vi har inte kört vilse", det fattar väl vem som helst eftersom vi ser terminalen . . .
Först lyssnade vi på Ellys mp3, först och främst var den från stenåldren.
Sedan så gav den en tinnutus varje gång man skulle byta låt eftersom det sprackade som fan.
För det tredje hade hon kass musik. Men Hjärtat, du är min inkörningsport.


Efter den nästan en och en halvtimmes långa hemresan blev det till att halvspringa till arenan.
Helt genomsvettiga och flåsiga, samt med en jävla skoskav hann vi fram lagom till avspark.
Elfsborg slog BP med 3-0. . Hade allt kunnat trycka in något mål till. Men 3-0 är inte fy skamm det heller.
Riktigt roligt att Alex och Ischi gjorde mål. Att Keene gör mål har numera blivit en vana. .

Nu behöver jag inte oroa mig att jag inte ska få några barn i framtiden,
Yjåba ska bli pappa till mitt egna barn. . sådeså!
Sedan visade det sig att Yjåba är min pappa också.
Så han blir både pappa och morfar till barnet.
Fast det är vlä egentligen olagligt?

Dagens ros
går till Kilroy travels personal.
På hemresan skulle jag ha fått vänta cirka 28 timmar i London för
att få komma hem. Men så fixade hon att jag fick åka hela resan samma dag till samma pris.
Vilket egentligen skulle varit mycket dyrare.
Inte nog med att jag får åka hela resan på en dag, det blir ytterligare en dag i Afrika också.
Vilka snälla och hjälpsamma människor det finns ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0