"Matilda, 8, dör i cancer"

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1086964,00.html

Det är så jävla orättvist att sådana här saker inträffar.
Hon är åtta år. Åtta år. Och snart kommer hon inte finnas på jorden mer.
Det är när jag läser något som detta som jag känner att jag måste skärpa mig,
alla andra som också önskar sig bort från ivet ibland måste skärpa sig
och börja vara tacksamma för det vi har. Oavsett om vi mår bra eller dåligt
så måste vi försöka göra det bästa av situationen!


Livet är inte alltid en dans på rosor, det kommer motgångar.
Men tänk då på att Matilda inte dör för att hon inte längre vill vara kvar på jorden,
utan för att hon har cancer.
Ni vill inte leva,
hon får inte leva.
Det är en jävla skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0