Midsommar

Igår började dagen med jobb, jag trivs faktiskt riktigt bra.
Dock så börjar min klantighet visa sig mer och mer.
Först och främst tappade jag en skål i golvet igår, så det var bara att börja sopa.
Sedan på lunchen så spillde jag ut hela min dricka.
Inte nog med det, sedan höll jag på att tappa hela kaffekannan i golvet. . .
Det Dennis sa stämmer nog ganska bra: "Snart kommer du få betalt bara
du inte går dit".


Väl hemma från jobbet så var jag väldigt sur och trött,
men självklart lyckades Dennis göra mig på bättre humör.
Han, Hanna och Bamse kom och hämtade mig sedan bar det av till Coop för att handla.
Bara det att Coop var stängt. (Fan. när vi äntligen hade klätt upp oss och tänkt handla
i den lite dyrare butiken. . . )

Så det slutade med att vi handlade på City som vanligt.
Det tog oss cirka en timme att handla ingridienser till Tacos. . .

När vi kom hem till Dennis så fick jag äran att sköta köttfärsen
med tanke på att jag numera jobbar i kök. Hanna som däremot "bara" är servitris
fick hacka grönsaker. Dennis duschade och Bamse satt mest och retade mig:
"Ska du hänga med på toa?" 
Kände ganska stor press när jag fick i uppdrag att sköta köttfärsen,
jag har nämigen aldrig fått lov att göra det innan .. .
Och jag har umgåtts med Hanna och Dennis åtminstonde i åtta, nio år.
Då förstår ni.

Det hela slutade med att vi fick bränd köttfärs. Hanna kunde nämligen inte hacka lök
så det fick ju självklart jag göra och då trodde jag att hon skulle sköta köttfärsen men icke sa nicke.
Helt plötsligt ser vi bara massa rök. Det var den köttfärsen det. Slapp i allafall höra de vanliga klagomålen om att köttfärsen inte är klar. Nu var det banne mig mer än gyllenbrun!

Efter maten var det dags för Singstar. Fy fan vad bra jag var. 
över 9000 det ni! Dennis vann dock som vanligt varenda gång han var med.
Hanna hade en fruktansvärt rolig sångteknik. Hon gick nämligen upp på tå i var och varannan
ton. Vilket kanske inte var till någon större nytta om man ser till hennes poäng. . .

Bamse var mer intresserad av att dansa sexigt. "Mikkaela, känner inte du bara
för att dansa så här med en kille (visade med stol) till denna låten?".
Konstigt nog
har jag aldrig tyckt att Afrodite - Never let it go varit speciellt tändande.
Men Bamse blir ju upphetsad av det mesta.
Det vet vi ju sedan innan.

Vi höll på med Singstar ända fram till klockan två i natt. .
Givetvis sov vi alla över hos Dennis. Stackarn har mycket att städa idag.
Men hur som helst, när vi väl låg där och skulle sova ligger Hanna och funderar å helt andra saker.
Hanna: Vet ni vad jag tänker på?
Vi: Nej
Hanna: När man gifter sig håller killen i tre eller fyra fingrar på handen då?

Att gå på toa mitt i natten hos Dennis är inget att rekommendera, toaletten ligger på övervåningen och Dennis
bor i källan. Men vid fem tiden i morses kunde jag inte hålla mig längre. Så jag gjorde mig redo
för mitt äventyr. Att jag inte hade kissat på mig innan jag kom fram är ännu en gåta.

Vid elva var det dags för frukost, givetvis tacos, mums! Sedan blev det Singstar igen.
Jag & Dennis ägde som fan rent utsagt. Hannas sångteknik fungerade inte vidare bra i morses heller. .
Bamse däremot koncentrerade sig lite bättre på själva spelet i morses.
Antagligen måste hon haft en väldigt skön natt. . .

Kockrent:

Jag: Jag tar fram fem. . .
Vi behöver faktiskt inte ha sex.
Dennis: Nej, det behöver vi inte. Vi kan vänta till senare.

Under frukosten ringde Bamses mamma som jobbar på sjukhuset. .
Hon hade kollat alla inlagda patienter för att se så vi inte hade hamnat där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0