Vilka IQ-befriade människor det finns. . .

Dagens inlägg handlar om människor med litet ordförråd.
Idag har jag som många av er kanske redan känner till varit i Göteborg
och sett Elfsborg förlora mot Gais. . .

Jag slutas aldrig förvånas över hur lite vissa människor har innanför pannbenet.
Från både höger och vänster hörde jag människor skrika fitta.
För det första, vad är det för mening att skrika fitta som betyder våt sumpmark?
För det andra är det kränkande för oss tjejer.
För det tredje, ni skämmer ut er själva genom att visa hur totalt
IQ-befirade ni är.
Vill även vara tydlig med att förklara att det inte är något angrepp speciellt riktat
mot Elfsborgsklacken utan till alla människor som inte har något bättre att säga.



När vi skulle gå från matchen så lyckades vi givetvis hamna bland alla Gaisare
och hela vägen från Ullevi till stationen fick vi höra: En get, en gås, en hora från Borås.
Ärligt talat, var det de bästa de hade att komma med?
Det är typ som när vi (jag & Ella blev dock fotbollsmogna förra året och slutade med sånna dumheter)
Elfsborgare står och skriker: Alla suger kuk i Göteborg.
Många skulle nog kalla det för ironi.
Men jag är ledsen att behöva göra er besvikna,
jag finner inget roligt i att stå och skrika könsord.
Speciellt inte när det inte finns någon grund för det hela,
hur i helvete kan man veta att alla tjejer i Borås är horor
& finns det någon statistik över att alla suger kuk i Göteborg?
Då borde det väl bo krylla av grabbar i Göteborg?!

Ne vet ni vad, vilka människor det finns. . .

Kommentarer
Postat av: ellan

du tar orden ur munnen på mig.
bra blogg, mikka. jävligt bra.

2007-06-15 @ 10:32:26
URL: http://selindh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0