Paris Hilton är viktigare än 25 000 människors liv

Idag skulle jag pluggat, ridit & lunchat med Wannabe-Lasse.
Men som vanligt blev det ändrade planer. . .
21:45 igår ringde mobilen, "kan du åka med till Skara i morgon, Gulsot har antagligen en käkfraktur".

Så 07:00 i morses var jag redo för avfärd mot Skara tillsammans med Jossan.
När veterinären undersökte käken så var det tydligen inget fel,
"han är frisk som en nötkärna".  Sedan var det dags för hemfärd &
jag fick 500 kronor för att jag hängde med, lite lagom ansträngande att sitta i en bil.

Under eftermiddagen har jag umgåtts tillsammans med Niina, John-John & Moisander,
alltid lika trevligt.  I morgon bitti bär det av till Ullared för min, Dennis & Moisanders del wieehu:).
--

Överallt (till exempel här:http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1020171,00.html) kan man läsa om det alla verkar undra över. Har Paris Hilton köpt en ny bh eller har hon opererat brösten? Ärligt talat, vart är denna världen på väg? Paris bröst får mer uppmärksamhet än vad alla de  25 000 människor (varav 18 000 barn) som dagligen dör av svält. Om alla dessa människorna bodde i Borås skulle hela Borås befolkning dött inom loppet av fyra dagar. Men vem bryr sig bryr sig om att människor dör när Paris Hiltons bröst kanske har opererats?

Enligt media är 1 Paris Hilton viktgare än 25 000 människors liv. När ska vi få läsa om flickan som har förlorat båda sina föräldrar i HIV? När ska vi läsa om något annat än silikonbröst, ytlighet & sex? 

image5

(Om ni har några synpunkter eller liknande så kan ni trycka på kommentarer nedanför inlägget
& kommentera)

Kommentarer
Postat av: Anonym

HELT SJUKT RÄTT. värderingarna borde ändras drastiskt!!!

2007-03-14 @ 20:15:39
Postat av: Anonym

HELT SJUKT RÄTT. värderingarna borde ändras drastiskt!!!

2007-03-14 @ 20:16:06
Postat av: Anonym

HELT SJUKT RÄTT. värderingarna borde ändras drastiskt!!!

2007-03-14 @ 20:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0