Sluta dröm om det ljuva livet, vi kommer aldrig va med om det

Oj, det var ett tag sedan jag uppdaterade
men det har tyvärr inte funnits varken tid eller lust.

Helgen har i allafall varit bra, jobbade dubbelt i lördags (som vanligt).
Både ridlektioner & i stallet, lika roligt som vanligt. Sara var här på kvällen
vi har nu i princip kollat klart hela första säsongen av OC.
Egentligen behöver jag inte se avsnitten eftersom jag är synsk
så vet jag alltid vad som händer. Det är nästan så jag inbillar mig att det är jag som har skrivit serien.
Eller kanske var jag Mischa Barton i mitt förra liv?

Upp tidigt på söndag morgon, dags att tävla. Gick kalas (han såg alltså inte ut som en giraff),
kom tvåa vilket jag inte hade räknat med. Spenderade eftermiddagen tillsamman med mommo,moffa,
moster, Emrik & Magnus. Först blev det middag och sedan en jävla massa våfflor. . . jag som inte ens gillar våfflor.
Men är det våffeldagen så är det.

Sedan var det iväg till stallet igen för ytterligare ett ridpass, denna gången på Joanna.
Hon lyfte inte speciellt mycket på benen men vi jobbade med galopp bom, så där stod alla och as garvade åt mig.
 Alltid roligt att kunna sprida glädje!

Igår var det tyvärr måndag igen. Inte det minsta roligt. Red efter skolan, gick hur bra som helst.
Chefen hade pratat in ett meddelande på min telefon om att jag var tvungen att jobba,
hann varken tacka ja eller nej innan han var borta. Så jag jobbade igår kväll. Vilket ledde till
att det har gått åt helvete med pluggandet och idag är det prov. Ska bli roligt att se
betygen & frånvaron i år. . Från toppen till botten!

Fick även veta att jag är tvungen att jobba minst fyra dagar på lovet
"det finns ingen annan som kan jobba".
Det där med att börja säga nej till saker går inte vidare bra. . . rent åt helvete faktiskt. . . fan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0