Vi måste sluta vara så jävla fördomsfulla

Idag skäms jag nästan lite över mig själv.
Skulle åka med bussen till stallet efter skolan, stod ett gäng alkisar
som skulle åka med samma buss.  Jag satte mig längst bak och tänkte
"bara de inte sätter sig här". Och vad händer? Jo givetvis sätter de sig jämte mig.
(Panik. Tänk om någon ser mig nu, sitter och stirrar ut genom fönstret och hoppas att bussresan snart är över)
Det visade sig att de var hur trevliga som helst, okej han jämte mig stank sprit och
drack starköl men vad fan gör det rent utsagt så länge de sköter sig?
Människorna på bussen tittade lidande på mig och vinkade åt mig att jag kunnde sätta mig jämte dem istället.
 Men nej jag tänker inte gå med strömmen.

Vi människor har så jävla mycket konstiga fördomar.
Alkoholister ska också vara en del av samhället,
de ska inte sitta utstötta på bänkarna i Stadsparken.
Hur ofta går inte ens kompisar fram och gör narr av alkohlister?
Ganska pinsamt med tanke på att man dumförklarar en sjuk människa
som har hamnat snett i samhället vilket inte alls har något med intelligens att göra.

Vi måste bli mer ödmjuka mot varandra.
Det borde inte spela någon roll om någon stinker tandkräm eller sprit
så länge han eller hon sköter sig.
Och nästa gång någon "onormal" sätter sig jämte dig på bussen
tänk inte "fan vad pinsamt, tänk om någon skulle se mig nu".
Öppna munnen så kommer du se att han/hon är som du.

--
GRATTIS DENNIS :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Starkt Mikkaela <3
Du är verkligen en riktig medmänniska i alla lägen.

2007-03-27 @ 23:02:36
Postat av: elly

bra mikkaela, jättebra!

2007-03-28 @ 08:13:29
Postat av: Sonty

Alkoholister bör väl inte alls vara en del av samhället? Däremot de människor som ÄR alkoholister. De ska ju få möjlighet att återanpassa sig socialt i samhället som nyktra medborgare.
Fast jag förstår nog hur du tänker, alkoholister är också människor och skall därför behandlas därefter. =)

2007-03-28 @ 10:18:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2784

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0