Flickor får suga på gubbarnas kukar istället för hallonklubbor


Jag förstår inte riktigt det här med att folk sitter hemma och tittar på när silikonbrudar och spännisar knullar i Big Brother-huset. Skillnaden mellan dokusåpakändisar och hjältar minskar medan likheten mellan skyltdockan och unga flickor ökar och människor krigar för att få fred Jag spyr när jag tänker på att det finns människor precis utanför fönstret som varken har tv, pengar, mat eller någonstans att bo. Jag spyr av att veta att en miljard människor lever på mindre än tio kronor om dagen & att två miljarder människor inte har tillgång till rent vatten.


Hur
många
timmar
om dagen

tjatar ni om att ni missat repriser, fått fel färg på tröjan ni beställde på postorder
eller gråter över hur stora lår ni har, hur mycket onyttigt ni äter
medan
det finns barn som svälter, barn som dör i krig
flickor som får suga på gubbarnas kukar istället för hallonklubbor
pojkar som får bära vapen och skjuta sina vänner istället för att leka kurragömma


Hur kan så många människor sakna hjärta?


och jag tror nog att de enda som verkligen vet vad kärlek verkligen betyder är de som inte får någon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0