Förlåt att jag inte blev perfekt

Ibland säger du allvarligt till mig
att jag bara ska göra det jag orkar med,
det är ju som sagt inte så lätt att leva nuförtiden
men nästa dag fortsätter du mumla om alla läxor
jag borde göra så mycket bättre,

jag vet att du önskar du kunde prata om mig
på jobbet som hon med flera MVG på pappret
och handen ständigt i luften på lektionerna
men det enda du kan skryta om är mina ord
som rinner ut ur bläckpennan
och präntas i tidningen och diktböckerna,
 jag vet att du inte tycker det är så viktigt
(du sa ju att jag bara faller ännu längre ner av poesin)

och förlåt att jag inte blev perfekt


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tycker du är duktig Mikkaela. Alla gör så gott dom kan, sen går de inte mer. Och de du skriver är inte alls mindre värt än skolarbeten o sånt. tvärt om. de är MER värt. för jag tror du hjälper fler än du tror genom de du skriver. och det är värt så mycket mer än skolan. tro mig, du har iaf fått mig o tänka både 1 o 2 gånger..

2007-05-07 @ 22:51:40
URL: http://lillaerika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0