Min 18-års dag

Hade en riktigt bra födelsedag igår & fy fan vad många som grattade mig.
Fick över 100 sms. 
Jag har  världens bästa vänner.

Dagen började med chokladpudding & mjölk, det var den goaste frukosten sedan förra födelsedagen.
Nej nu ljög jag faktiskt. dagen började med att jag ringde och sjukanmälde mig.
"Hej Mikkaela här jag kommer inte idag host host. .. känner mig lite krasslig så här mitt i maj. . .  ". Lät nog inte speciellt övertygande med tanke på att jag var så otroligt glad att jag faktiskt fick sjukanmäla mig själv.
Efter frukosten var det dags för första körlektionen, gick hur bra som helst givetvis.
Jag funderar starkt på att bli körskolelärare. Det räcker väl med körkort då,
eller vad säger du Sara?

Gick sedan raka vägen ner till banken för att lösa ni min check, öppna nya konton med mera,
vilket tog över en timma. Fittirackarna vad vuxen jag kände mig.
Ingen födelsedag utan shopping. Shoppade ett par askalas heta shorts, så korta att de ser ut som hipsters.
Ja, ni förstår nog själva vad det innebär.  Att jag måste ut och röra på mig.
Köpte även en ny bikini, förstår inte all denna bikiniångest som tjatar om.
Det enda som bekymrar mig när det gäller bikini är vilken jag ska välja,
inte hur jag ser ut i den. Det blev i allafall en från Kylie Minogue kollektionen. Snygg som fan.

Dags för körlektion nummer två, ser att Anders sitter i en annan bil
blev allt lite orolig med tanke på att jag råkade köra på trottoarkanten innan.
Det visade sig dock bara att den var på service. Det blev en ganska hoppig biltur,
fast Anders sa att den bilen var väldigt hoppig och att det inte var mitt fel.
Jag är nog beredd att hålla med honom.

Middag på Oliven tillsammans med pappa & Jaana, fick ännu mer pengar.
Väldigt trevligt, men Valnötskaka och starköl är inget att rekomendera.

Klockan 19:00 träffade jag Sara & Madde drog först några öl på Harrys.
Riktigt jävla trevligt, grattis Sara till körkortet. Fick fina presenter också tack tack. Blev inte berusad men hade väldiga problem att komma upp ur soffan vi satt i, hoppade rakt in i kanten varje gång jag skulle köpa nya öl.
Så det fick Sara och Madde sköta.
Som avslutning på kvällen blev det familjepizza på Campino. Sedan rullade jag hem.

Jävigt bra dag & jag är numera vuxen. . .
till skillnad från Camilla.

image107
Madde, jag & Sara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0