"När Gud skapade dig så hade han något syfte med det"

"Ingen kan egentligen vara perfekt men
du är så bra Mikkaela
för du vågar verkligen vara dig själv &
det är därför jag tycker så mycket om dig.
Du struntar i vad folk tycker & tänker om dig & beter dig
precis som du vill!
Jag ser verkligen upp till dig & det vill jag att du ska veta.

När Gud skapade dig så hade han något syfte med det.
Han ville nog att du skulle göra världen annorlunda &
det är precis det du har gjort.
Du har förändrat mig & jag är så glad för det.
Tänk om jag inte hade träffat dig,
då hade jag inte förändrats,
Tack för allt."

Din tvilling för evigt. . . / Sofija

Dessa orden var en del av min födelsedagspresent som jag fick av Sofija aka Prinsessan
för två år sedan. När jag läser samma ord idag inser jag att jag inte är samma person som innan,
och det skrämmer mig. Vart tog jag vägen? Jag har löst upp till ingenting.
Jag lovade mig själv och andra att göra världen till en bättre plats, det var det jag levde för.
Jag skulle ju flytta till Afrika nästa år, jobba med utsatta kvinnor och barn, börja ett nytt liv.
Men nu spelar det ingen roll hur jag än försöker blicka framåt
så ser jag ingen framtid.



Och Sofija,
om du skulle se mig nu
så skulle du nog skämmas över mig.


Kommentarer
Postat av: Erika

Hon skulle inte alls skämmas för dig.! Absolut inte. du har förrändrats, men inte till de sämre. du är fortfarande en människa som man kan se upp till för du vågar fortfarande vara dig själv, o de ÄLSKAR jag me dig.. du har förrändrat mig me på ett sätt.. o jag tror du vet vad jag menar, jag bryr mig inte längre om vad alla andra tycker om mig. så du är fortfarande en bra människa o du håller på o förrändra mångas liv.. fortsätt me de.

2007-05-13 @ 22:42:29
URL: http://lillaerika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0