En helg hemma i Nairobi

image272

Detta är tåget som tog oss till Mombasa.
För första gången på tre veckor har jag ingen väska packad,
jag har inga tider att passa eller är på väg någonstans.
Denna helgen ska vi bara vara hemma. Helt underbart!
Jag minns knappt när vi var hemma på en helg sist.

Idag är det som sagt fredag, jag startade dagen med en powerwalk.
Precis som alla andra dagar. Sedan stod Religionsprov på schemat
och det gick väl som det gick. Som vanligt hade jag inte fattat att det "bara" var ett VG prov.
Tur att jag inte la ner så mycket tid på det.

Nu är jag precis hemkommen efter några timmar i Kibera
tillsammans med kvinnorgruppen. Jag lyckades få ihop ett halsband,
det mina vänner, det är framsteg!

I Kibera är jag inte Mikkaela utan, Akeni. Jag gillar det.
Idag fick vi besök av ett filmteam så nu ska vi bli kändisar också.
Jag säger då det, man vet aldrig vad som händer här.

Solen skiner, himmlen är blå, trägårdsmästaren klipper gräset och fåglarna kvittrar.
En underbar dag. Om en timme ska jag, Nadja och Alex ut och äta middag.
Vad kvällen bjuder på för äventyr får vi se!
Livet är bra härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0