Kisumu här kommer vi!

Nu är det  ännu en gång dags att packa väska. . .
denna gången bär det av till Kisumu. Klockan 08:30
(. . .vilket innebär cirka 09:30) bär det av, vi beräknas vara framme
tidiigast 18 (läs:21). Så det blir med andra ord en hel dag i bussen
och givetvis på en guppig grusväg. Men det är faktiskt mysigt.
. .. så länge man har bälte på sig så man inte flyger upp i taket.

Jag samt ett annat gäng ska undersöka arbetsmarknaden,
vilket ska bli väldigt intressant. Lönar det att utbilda sig i Kenya?
Hur mycket tjänar man på landsbyggden? Hur lever man i landsbyggden?
Dessa frågor kommer jag garanterat få svar på och ja, jag återkommer med resultatet.

Det ska bli riktigt trevligt att komma iväg en sväng igen,
vi har ju faktiskt  varit hemma två veckor nu. Höjdpunkten på resan
är att min underbara kiswahililärare Lazarus ska med.
Lazarus är så förbannat jävla rolig och han är alltid glad.
Lazarus är min förebild.

Nu måste jag i väg och packa.
Hörs igen om en vecka!

Kommentarer
Postat av: elly

trevlig resa frugan, :)

puss o kram

2007-11-05 @ 16:09:57
Postat av: Chouwa

Hoppas att din vecka blir underbar!

2007-11-07 @ 00:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0