Masai Mara, här kommer vi!

Då var det återigen dags att packa väskan. I morgon bitti  bär det nämligen av till Masai Mara. Där vi ska ha en hel helg fylld av safari, safari och återigen safari. Det är obligatoriskt att följa med på minst sex safariturer med start klockan 06:00.


Masai Mara ska enligt personalen vara årets roligaste resa. Trots detta är det nog ingen som riktigt ser fram emot det. Det känns som vi har flängt runt alldeles för mycket nu det sista. För mindre än en vecka sedan kom vi hem från en vecka vid Victoriasjön. Innan dess var vi på semester i Mombasa en vecka och emellan dessa veckor har jag även haft besök av min moster, hennes sambo och min kusin. Det hade varit skönt med en lugn helg, men icke sa Nicke. I morgon bär det av.


Det kommer att bli en helg med väldigt lite sömn på grund av alla morgonsafaris, bor gör vi i tält och nätterna ska spenderas med att lyssna efter djur. Jag tror det kommer att bli toppen, när vi väl kommer dit. Först väntar en minst sex timmars lång bussresa.

http://savannen.com/masaimara.htm - För dig som vill läsa mer om Kenyas safaristolthet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0