10 km på 38 minuter ?

07.30 i morse gick starten för 10 kilometers loppet på Nairobi Marathon.
Totalt deltog cirka 17 000 människor i alla lopp, så det tog ganska lång tid innan
man passerat startlinjen.  Sedan började det med att jag fick håll och mp3n dog. Härligt start på loppet!

38 minuter senare var jag i mål. En mil på 38 minuter är jävligt bra.
Tyvärr är inte jag så bra. Det visade sig att man tydligen skulle passera mållinjen och sedan springa en annan runda. Det missade i princip alla som deltog i loppet. Så istället sprang vi cirka åtta kilometer. 
Men vad fan, vi hade roligt!

Den 24/11 får vi en ny chans att visa vad vi går för, då är det nämligen Women´s aids run. Så nu är det bara att ligga i med löpträningen. Jag och Lisa har numera ett mål, år 2009 ska vi vinna Göteborgsvarvet. Men redan i vår ska vi springa halvmaraton.

Sist men inte minst vill jag säga att jag är jävligt imponerad
av de svenskar som sprang 2.1 mil. Otto var den första svensken och sprang på cirka 1 timma och 40 minuter. Det mina vänner, är fan inte dåligt.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0