Att rida i Afrika . . .

Nu ska ni få höra om hur det är att rida i Afrika.
Det var sannerligen en upplevelse jag aldrig tidigare har varit med om.
När vi kom till stallet såg det rktigt bra ut, hästarna var redan iordning gjorda
så det var bara att svinga sig upp. Kanke ska tillägga att vi red på avdankade galopphästar. Nej, jag skojar inte.
Ni som kan hästar förstår hur det var. Hästarna sprang med huvudena rakt upp i luften och ja, det var nog allt de gjorde. Det var som att rida på en kamel, eller kanske en giraff.
 Min häst var envis som en åsna och latare än Chiquita (ett under att han inte gorde som Chiquita och la sig ner).. "Om du skänklar för mycket så sparkar han, om du kommer för nära en annan häst sparkas han och om någon annan kommer för nära dig sparkas han". Mn den var iallafall trevlig i stallet. Alltid något.

Jag blev så tagen av stunden att jag inte ens vet om jag ska kalla det roligt eller inte. Mina stallkompisar i Sverige hade garanterat skrattat ihjäl sig om de såg mig idag. Till och med jag skrattade åt mig själv. Eftersom jag bara har med mig ridbyxor fick låna en hjälm och hade gympaskor, ni hajar själva hur det såg ut.
Ni ska få bilder från det hela när min granne Jessica behagar skicka över dem.

Det var dock jävligt kul var att se när nybörjarna från internatet red.
Fast jag ska väl inte säga något, det så nog likadant ut för mig.
Men jag antar att man får ta det hela med en klackspark,
jag är ju ffs i Afrika.

Innan idag var jag och några brudar ute och käkade på Java (börjar bli en vana).
Annarshar det faktiskt inte hänt så mycket mer idag. I morogn är det dags för danslektion nummer två och lag är laddad som fan. Sedan på fredag morgon bär det av till Malewa där vi ska campa hela helgen. . .

Just det ja, tvätten har jag ju glömt berätta om. . .
Inte ett jävla plagg med förstört eller missfärgat.
Inte för att jag är speciellt förvånad,
jag brukar ju lyckas med det mesta. . .
Jag slutar aldrig skriva att jag är bäst,
för det känns lika jävla rätt varenda gång.

Kommentarer
Postat av: Elin,

shit va gött du har det mikkaela, nu sitter jag och chloe i skolan, nadir hälsar förresten, vi sitter och planerar projektarbet inte precis vad du gör kan jag tänka mig :P
vi tänker på dig här hemma .
puss och kram,

2007-09-06 @ 09:21:57
URL: http://lindvert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0