Den obligatoriska höstkänslan är borta

Det är i slutet av September,
men det är inte en höst som alla andra.
Jag brukar alltid slockna i slutet av september
och min blick blir alltid skev
så otydlig
och förstörd

Mitt hjärta brukar bli ett hål,
ett tomrum
och själen försvinner.

Men nu är jag äntligen fri.
Som om golvet vore fluffiga moln och jag hade vingar, som om jag var ett födelsedagsbarn och alla älskade mig, svävar jag fram med ett leende på läpparna.

Detta kommer bli den bästa hösten i mitt liv,
detta kommer bli de bästa månaderna i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: LOVA

Sitter här å läser din blogg, och känner bara hur mkt ja beundrar dig, specielt när jag läser hur du snart ska jobba på kvinnogrupper och barnhem! Skulle också hälsa från mamma och linnea, dom tycker precis som jag. En tjej som är värd att beundras! Puss saknar dig som attans här hemma i höstrusket!

2007-09-29 @ 15:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0