En dag på internatet

Nu tänkte jag berätta lite om hur en vanlig dag här på internatet ser ut för mig.

06:30 powerwalk, eller någon form av träning.

07.30-08.30 Serveras frukost i matsalen.
Som på vardagarna består av olika sortes melon,
bananer och massa annan frukt. Det brukar även finns 2-3 olika sorters bröd att välja på
och givetvis lite olika pålägg. Varannan dag för vi även gröt.
I drickväg serveras juice, saft, mjölk, oboy, kaffe och te.
På helgerna äter vi brunch i stället för frukost och den serveras mellan 10.00-12.00.
Då får man även bacon, ägg och får även beställa äggröra och/eller omelett med
valfritt innehåll.

Skolan börjar tidigast 08:30. Alla lektioner är max 60 minuter.
Efter som jag inte har speciellt mycket lektioner så brukar
jag underhålla mig med att simma, läsa, kolla på film, fika, sola, bada, umgås eller något annat skoj.

12:00 serveras lunch. Alltid något gott och ett stort salladsbord.

Skolan slutar senast 16:00, och efter det börjar olika aktiviteter.
Måndagar tränar jag Friskis och svettis, samma sak gäller tisdagar.
På onsdagar åker jag ett och gäng brudar iväg och rider
och på torsdagar är det afrikansk dans som gäller.

Middag serveras klockan 18:00 på vardagarna och 17:00 på helgerna.
Alla måltider är väldigt livliga, det finns alltid något (läs:en)
som vill ha uppmärksamhet och sätter sig och spelar på det förbannade jävla pianot.

Mellan 19.00 - 21.00 är det obligatoriskt med läxis.
Hm vad det innebär säger väl sig själv. Man pluggar.
Och det ska vara jävligt tyst helt enkelt.

21:00 kvällfika. Efter två timmars mer eller mindre tystnad
blir alla helt crazy. Nu får man kakor, mackor och massa frukt.
Helt klart mysigaste måltiden!

Så vad gör man resten av kvällen?
Mycket flm, man umgås och har trevligt helt enkelt.

23:00 är det rumstid på vardagar, 02:00 på helgerna.
Inget som direkt följs, men men :P.

That´s my day!

Kommentarer
Postat av: E

Hej! hittade precis din blogg och blev genast intresserad! har själv länge haft planer på att resa till afrika i framtiden. Tänkte bara fråga, vad du ordnade allt och hittade all information som lett dig till där du är idag. tack på förhand! :)

2007-09-16 @ 17:45:48
Postat av: Mikkaela

Hm, jag går sista året på gymnasiet på Svenska Skolan i Nairobi. All information hittade jag på skolans hemsida: http://www.svskol.com/
Min moster och hennes pojkvän har även jobbat på skolan tidigare så de hjälte mig och fixa allt.
Kenya är verkligen toppen så jag hoppas du åker hit någon gång! Kram

2007-09-16 @ 17:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0