En vecka i landet Kenya

Idag har jag och resten av gänget här i Kenya varit i Nairobis Nationalpark.
Det var sannerligen en upplevelse som hette duga. Ni, mina väner,
vet att jag är väldigt rädd för djur. Idag däremot var det som ombytta roller.
Jag vågade till och med gå ut och fika mitt ute på savannen, de ni.

Klockan 09:30 begav vi oss in i parken. "Den som är kissnödig,
kissar nu för vi kan inte kissa senare".
Jag kännde mig inte det minsta kissnödig när vi åkte så givetvis
satt jag kvar i bussen. Tio minuter senare blir jag självklart kissnödig. Hey, är någon förvånad?
När det gått en timme så kan jag knappt hålla mig mer. PO (internetföreståndare): Det är väldigt riskfyllt att stanna mitt här ute i parken.
Jag: Men om vi inte stannar så kommer det strax lukta kiss i hela bussen.
När jag hade kiss ända upp till halsen så stannade vi på en rastplats,
där det till och med fanns toalett, hallelujah!
Så efter ungefär två timmar i Nationalparken kunde jag börja njuta av utsikten.
Vi såg en krokodil, ett lejon, en noshörning, massa Zebror, Babianer och Giraffer.
Och jag fick så jävla bra kort. Okej, det var mest Nadja som fotade men det var iallafall min kamera.

Under resans gång kläckte Nadja även ur sig dagens citat:
"Jag hade den i munnen och sedan när jag slutade suga sprutade den bara."
Det hela handlade om att hon drack Mer och sedan råkade hon spilla på mina byxor. . .

Idag fick jag även se något som inte var lika roligt. . .nämligen en del av Kibera (Nairobis största slummområde).
Från vägen syntes rostiga skjul och hyddor. Det är då man inser hur bra man har det.
Snart ska vi ner till slummen och se allt med egna ögon. . .

Nu har jag varit här i Kenya en hel vecka. Alltså är det bara 15 veckor kvar innan jag ska åka hem till Sverige igen.
Jag saknar givetvis mna vänner och min familj där hemma. Men jag saknar inte Sverige. Inte det mista.
Jag trivs bra här på grusvägarna och bland alla lugna människor. "Nobody hurries in Africa".
Klockrenare än så blir det inte.

Nej, nu ska vi ut och grilla korv i regnet.
Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0