Jag lever!

Tro det eller ej, men jag lever faktiskt!

Nu ska jag försöka sammanfatta helgen lite kort. . .


I fredags började jag jobba på kvinnorgruppen, Carolina for Kibera,

som ligger i Kibera (slumområdet). Kvinnorna håller till i ett skjul där de sitter på golvet och arbetar. Det var sannerligen något nytt för mig. Mina ben domnade bort efter cirka fem minuter, något kvinnorna tyckte var väldigt roligt. Vilka berättelser vi fick höra. Men de tänker jag inte skriva här på bloggen. Kvinnorna var väldigt tacksamma att ha oss där, många tar tydligen avstånd från dem bara för att de är HIV-positiva. Gruppen försörjer sig på att göra halsband, armband och andra smycken. En kvinna försökte lära mig att göra ett såkallt "knytarmband", det var inte min grej. Efter två timmar förstodjag fortfarande inte hur jag skulle göra. Men jag skabanne mig lära mig! Både jag, Jessica och My trivdes kalas med kvinnorna så nu läntgtar vi tills nästa fredag då vi ska dit igen. . .


I fredags kväll var det återigen dags för utgång. Denna gången bar det av till Horseman, givetvis var det riktigt kul. Jag som trodde jag skulle leva ettnyktert liv här, men icka sa Nicke. Från och med nästa vecka ryktas det att vi kommer få gå ut och festa både fredag och lördag, vilket ingen av oss har något emot!


Lagom bakis begav jag, Jessica och ett annat gäng oss tll Nakuru. Resan som är arton mil tog fyra timmar. Hur i helvet kan det ta fyra timmar att åka arton mil undrar ni. Jo, det ska jag berätta. Eftersom mer än halva vägen var på grus så gick det inte att köra speciellt fort. Tack gode Gud för att jaghade bälte på mig, annars hade jag flygit upp i taket på grund av alla jävla gropar. Så vad skulle vi i Nakuru och göra? Jo, vi skulle bo på hotell och åka på safari. Eller hotell kanske jag inte direkt skulle kalla det. Jag hade nog hellre bott i tält. Men kul hade vi!


Lördagens safari var väl inte direkt mycket att hänga i julgranen. Vi såg noshörningar, apor, massa fåglar, bufflar, det var väl egentligen allt. I lördags kväll så var vi först ute och åt Indiskt och sedan blev det visst lite festande. Vi dansade med medelålders kenyaner, det var sannerligen en syn!


06:00 I lördags blev jag och Jessica väckta. Då var det dags för morgonsafari. Gäsp. Men vi pallrade oss faktiskt upp. Och vi fick se massa djur, det roligaste var att vi fick se en leopard vilket är det svåraste djuret att se eftersom de är så skygga. Vi passade även på att fastna i leran med ena bussen så då var det bara ut och pötta på. Okej jag ska erkänna hur det var, de pöttade på, jag fotade istället.


Det var den helgen det.

Jag har varit här i över en månad nu

och jag trivs om möjligt bättre för varje dag som går.

Nu har intrigerna börjat, det här är verkligen Big Brother (gånger 1000)!


Våren har äntligen kommit till Kenya, vädret är helt jävla underbart!

Jag behöver väl knappast skriva vad vi gör om håltimmarna. . .


Idag har jag, Jessica och Jenny varit ute och shoppat.

Jag kom hem med sju klänningar och ett par skor,

allt gick på under tvåhundra kronor sammanlagt.

Nu har vi läzis och jag sitter och lyssnar på webradion, Elfsborg spelar nämligen match.

Jag försöker även skriva en text om homosexuella och Kristendomen

men det vore överdrift att säga att det gick något vidare.


Nu vet ni åtminstonde att jag lever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0