Dagens, månadens, årets

Min kära moster mailade mig nyligen om ett såkallat sommarjobb. . .
Äh, här får ni själva läsa vad hon skrev:

 "I tidningen idag söker Albini och Pitigilano logistikföretag terminalarbetare till sommaren. Okej, kanske inte världens mest glamourösa arbete, men antagligen skulle det passa dig bättre än vad vården skulle göra, eller?
Så här står det: Arbetet består av att lossa/lasta trailers och containers samt sortera gods...tänk vad vältränad du skulle bli".

Jag vet inte när jag skrattade såhär mycket senast, tårarna forsar längs kinderna.
Jag, Mikkaela, lossa containers? Skulle ni kunna se det framför er?
Det kan nämligen inte jag, inte ens i mina vildaste drömmar.
Herregud.

Har moster gått och blivit från vettet,
har hon glömt vem hennes syster dotter är?

Då kan jag påminna henne om att hon är intresserad av mode,
trippar gärna runt i högklackade skor och drömmer om alldeles för dyra väskor.
Inte någon man.

Om jag hade fått detta mailet i förrgår
hade jag på fullaste allvar  trott att det var ett aprilskämt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0