Snart möts vi igen, Broder Daniel

image556
Henrik Berggren <3

Broder Daniel, älskade Broder Daniel.

För två veckor sedan tog Broder Daniel-gitarristen Anders sitt liv,
nu återförenas bandet för att ha en minneskonsert i Göteborg i Augusti.


Jag kommer självklart att vara på plats, precis som jag stod där på piren under deras sista konsert för några år sedan. Tårarna rann och det är fortfarande en av de bästa dagarna i mitt liv. Denna gången kommer jag nog inte ha någon tiara eller stjärna under ögat, jag kommer heller inte sitta med någon och sjunga "baby baby, you are lemon in my eyes", ingen kommer att hålla min hand och hoppa runt inne på Liseberg.
Mitt älskade nitskärp kommer inte bli stulet och
ingen kommer att ge mig en ros när konserten är slut.


Det kommer inte vara som det var förut.
Vi popprinsessor gick skiljda vägar och allt som finns kvar är
min tiarasamling i bokhyllan därhemma i flickrummet.
Hon och jag umgås inte mer,
 jag vet inte ens vart hon håller hus numera.
 Kanske har hon hittat lyckan?


Vem vet, kanske ses vi där på konserten i Augusti.
Jag kommer i alla fall vara där, inte bara till minne av Anders,
utan även till minne av det vi en gång hade.
Det var fina tider. Du gjorde mig lycklig, glöm aldrig det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0