Varje promenad - ett nytt äventyr

Varje promenad är minst sagt ett nytt äventyr. Vad hände idag?
Jo, när jag kommit halvvägs börjar en bil köra sida vid sida med mig, bilen är full av grabbar och de försöker få kontakt med mig. Jag fokuserar på min musik och försöker koppla bort dem, vilket är lättare sagt än gjort. Andra kenyaner börjar ifrågasätta vad i helvete de sysslar med eftersom de skriker åt mig och stoppar all trafik, detta pågår under några minuter. Till slut bestämmer jag mig för att gå på andra sidan av vägen, gissa vad dem gör då? Jo, de börjar köra mot trafiken!


Tillslut tar mitt tålamod slut, vad i helvete sysslar idioterna med? Här är jag ute och promenerar, är helt genomsvettig och så försöker de ragga upp mig eller kanske till och med köpa mig, jag hörde ju som sagt inte vad de sa.


Aldrig förr har jag önskat att jag hade ett paraply istället för regnjackan.

Då hade jag slagit in ruterna på deras splitter nya bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0