Vi tar studenten i år, brudar!

image545image546
Jag & Kukoski <3                                                                           Markkola <3
image547image548
Emo (Lindström) & Kukoski                            Emo & Åsa (jag tvingade dem att kalla mig Åsa, jag älskar det namnet)
image549image550
Markkola & Hanna                                                                        
Avslutningskortet, vi snodde en kundvagn & jag var prinsessa samt till salu, precis som Erika.
image551
Ibland lekte vi (läs:jag) fotomodell. . .

Här ser ni mig och mina underbara högstadiekompisar: Kukoski, Erika, Lindstöm, Markkola & Hanna.
Det var tre år sedan vi skiljdes åt och började på olika skolor, men än idag umgås jag med dem alla, speciellt med Erika, den bruden är galen! Förra sommaren blev det väldigt mycket alkohol, väldigt ofta. "Ska vi fika?", innebär att man går ut och dricker lite bärs, hon är helt jävla underbar och får mig att skratta så jag får träningsvärk i magen!

Kukoski är en vän som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, hon är en av de få personerna som jag  vågar litar på,  tillsammans kan vi prata med om allt mellan himmel och jord men ändå veta att det stannar mellan oss, sedan att hon är väldigt porrig av sig är ett stort +. 

Lindström och Hanna umgås jag varje gång det är hemmamatch, förhoppningsvis börjar vi umgås lite mer i sommar, när vi befinner oss i samma land igen.

Markkola och jag pratar mest via msn men vi var ute tillsammans en gång under mitt jullov i Sverige, hon är najs, väldigt najs. Jag glömmer aldrig den gången på msn. .
Jag: Sandra, är du trött du skriver som en kratta?
Sandra: Nej, jag är förkyld.

Högstadiet var sjukt kul, det hände alltid något galet, som den gången då Stig skulle vara NO:lärare och det slutade med explosion och de som satt längst fram fick glas i ögonen. Eller den gången vi skulle dricka alkohol ihop för första gången, herrejösses, hur det slutade? Jag blev i princip hemburen och dagen efter spydde jag 16 gånger. Det var en redig fylla det. Nu kommer Erika bli sur men jag måste ju ha med den gången då vi struntade i att åka på klassresa och hade fest hemma hos Erika istället. Det slutade med att Erika spydde köttfärs genom näsan!
 Så många minnen, så många skratt.

Ibland vill jag bara spola tillbaks tiden och befinna mig i Erikslunds skolkorridorer igen. Det var på den tiden det krävdes kontakter för att fixa sprit, hela veckorna letade man efter någon lämplig hemmafest.
Det var fina tider, med fina människor.

Nu tre år senare - tar vi studenten!
Kan ni fatta det brudar? Vi tar studenten!

I sommar får vi återförenas med vårt älskade vin, Blue Nune.
Det är fina grejer det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0