07:34, husesyn & ridning

Det är jag och 07:34, helt enkelt. För oavsett om jag ställer klockan eller ej så vaknar jag alltid 07:34.


Igår hade jag en bra dag med bara en 40 minuters tysklektion. Sedan var det högskolemöte, rektorn härnere vet redan vad jag tycker om högskolan så han frågade alla utom mig vad de skulle välja.


Under eftermiddagen skulle jag och Nadi till java och plugga, på väg dit springer vi på vår underbara boardingmamma Veronica, det visade sig att hon också skulle till Java, så vi fikade tillsammans vilket var väldigt mysigt. Det var väldigt kul att få träffa henne när hon inte jobbar, hon berättade massa kul och vi hade det väldigt trevligt. På väg till skolan så frågade hon om vi inte ville komma in på husesyn. Givetvis ville vi detta så vi mer eller mindre flög in. Veronica har som de flesta andra en hemmafru hemma hos sig, hon blev lite sur på Veronica för att "hon inte tog hand om sina gäster ordentligt". Huset var väldigt fint, jag & Nadi höll på att dö när vi såg badkaren. BADKAR, BADKAR, BADKAR! Veronica du har ett badkar!


När vi kom till skolan igen var det bara upp och byta kläder, äntligen var det dags för att åka till stallet, för första gången på evigheter eftersom det alltid varit oroligt på onsdagar. Vi blev tilldelade min favorithäst Ally och Burney, som är allt annat än vår favorit. Denna gången var det min tur att offra mig. Kan ju säga att jag varit med om roliga ridpass. Men jag fick i alla fall världens träningsvärk. Det är ju alltid något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0