2 dagar kvar

Om exakt 48 timmar sitter jag just nu på flyget till Amsterdam för att
träffa min granne Jessica och sedan bär det av till mitt älskade Kenya.
Jag finner inga ord för att beskriva känslan, jag vill bara slå volter av glädje,
nu bär det av igen. . .  Jag ska till Kenya chalalalala!

Den 28:e augusti skrev jag bland annat följande i min dagbok: "Jag kommer inte inte vilja åka hem till jul,
jag vill stanna här tills i sommar".
Då fanns det först och främst inte tillräckligt med pengar, sedan trodde varken jag eller någon annan att kommunen skulle godkänna ännu en termin. Men se, även det omöjliga kan bli möjligt!

Det finns dock en sak som drar ner mitt humör lite, saker och ting kommer inte vara som det var i Kenya. Ärligt talat vet jag inte hur något ser ut eller hur saker och ting kommer att bli, men en sak vet jag, jag vill tillbaka till varje pris. Trots att det gått ett ganska bra tag sedan det var val så har de fortfarande inte löst situationen. . . För några timmar sedan gick nyheterna ut och meddelade att det kommer bli tre dagars demonstrationer med start på onsdag, så jag antar att det blir några dagar inne på skolan, men vad gör det? Nu kommer jag återigen bosätta mig hos Nadja, dagarna kommer bestå av flumm och skrattattacker tillsammans med mina brudar (Nadja, Jessica och Alexandra).

Det kommer bli en galen vår
och om knappt fem månader kliver vi ut ur skolbussen sjungandes:
"För vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0