En fantastiskt dag på Ngong Hills!

image343
Kullarna vi vandrade uppför, Ngong Hills. Fantastisk upplevelse!

Igår spenderade jag dagen tillsammans med Lisa, Anna, Maja och Idag, alltså inte med mina vanliga tjejer, men jag hade det väldigt bra ändå. Först var vi och shoppade loss på Toymarket som hade ovanligt bra utbud. Efter det promenerade vi till det stora köpcentret Yaya där i princip samtliga flickor skulle vaxa sig. Detta är dock inget för mig så jag promenerade runt och kikade lite. Tro det eller ej, jag gick ut tomhänt därifrån. . .


Kvällen var alldeles för lugn för min smak, givetvis fanns det en anledning till detta. Klockan 08:30 i morse var det nämligen dags att vandra upp för Ngong Hills, som är väldigt höga kullar. Idag har jag varit högre upp än  Kebnekaise. Tro det eller ej, vi var ovanför de närmaste molnen. Vandringen tog cirka fyra timmar, dum som jag är hade jag ännu inte införskaffat mina kängor som jag ska ha till MT Kenya om en och en halv vecka men jag gick åtminstone med en tung ryggsäck på ryggen.


Nu i efterhand är det lätt att säga att det inte var det minsta jobbigt, tyvärr var jag inte riktigt lika kaxig när vi skulle gå upp för alla branta backar. Men jag lyckades ta mig i mål som en av de första, uthålligheten är det med andra ord inget fel på! jag var så lättad att vi slapp stöta på några bufflar, även om vi hade med oss vakter med gevär så var jag allt lite orolig. Inga bufflar alltså, men vet ni vad jag såg? För första gången såg jag en livslevande Kameleont. 


Om en och en halv vecka ska jag vandra upp för nya höjder.
Denna gången blir det Afrikas näst högsta berg, MT Kenya. . .


Förresten, idag lyckades jag chockera alla. . .
för första gången någonsin när vi alla är ute på äventyr blev jag inte kissnödig, varken på kullarna eller i bussen.
De ni! Jag kan knappt förstå att det är sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0