En förjävla bra dag!

Idag har jag en sjukt bra dag och givetvis kan jag inte låta bli att dela med mig av den.
Det började i morse med att jag fick reda på att jag var med i BT, för detta kommer jag få 300 kronor av skolan, vilket inte är fy skam. Jag fick även betyg i religion och som väntat blev det MVG. Hittills har jag bara fått två betyg och båda har varit MVG, så jag antar att jag inte kan vara något annat än nöjd.


Höstterminen slutade idag och detta firade jag med att köpa mig en dyr, men väldigt fin väska som jag spanat in alldeles för länge. Äntligen fick den följa med mig hem! Jag har dessutom fått lön från mitt sommarjobb, de hade tydligen gett mig för lite pengar i somras. . . Pengar välkomnas alltid!

Här i Nairobi har det varit galet bra väder vilket innebär sol och bad för mig och Jessica. Kvinnorna från Kibera kom och hälsade på oss här på skolan, jag var snäll och skänkte kläder med mera. De blev så glada att hälften hade varit nog. Som sagt kan vi fortfarande inte åka och praktisera i Kibera och kommer nog inte kunna göra det på ett bra tag. . . Kvinnorna arbetar inte ens själva än. Det var i alla fall underbart att få krama om dem och veta att de mår bra. De hade bett för oss hela julen att vi hade haft det bra och under den korta stunden vi träffades sa de "God bless you" minst tio gånger. Underbara människor!


Nu är det snart dags att börja göra sig i ordning för i kväll blir det utgång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0