Filmberoende + festsugen + sagotant

Återigen är jag kass på att uppdatera, trots detta spenderar jag alldeles för många timmar framför datorn varje dag. Ni vet nog redan hur läget i Kenya är, idag blev ytterligare en politiker dödad, frågan är om det här är början eller slutet på något tragiskt? Personligen ser jag inte hur man ska få ett slut på detta. Givetvis hoppas jag att jag har fel!


Idag har jag i alla fall haft en underbar ledig dag. Mitt schema denna termin är mer än perfekt, några dagar ledigt, annars en till två lektioner per dag. Idag har jag och mina brudar varit och fikat, jag måste erkänna att jag har skaffat ett nytt beroende. . denna gången är det iskaffe, med mjölk och sirap, väldigt onödigt, då jag alltid har hatat kaffe.


När vi kom tillbaks var jag så otroligt badsugen så jag slängde mig i poolen, efter många om och men fick jag även med mig Jess, som lärde mig att dyka! Helt oväntat kom våra vi-älskar-att-vara-inomhus- grannar (Nadja & Alex) och gjorde oss sällskap. Mycket skratt och knasiga kort som ni tyvärr aldrig kommer att få se.


Hela kvällen har jag spenderat framför datorn och försökt skriva en saga. I morgon bitti ska jag vara sagotant, det kan inte sluta annat än i  katastrof, men ibland får man se till att bjuda lite på sig själv!


I morgon är det äntligen helg igen, vilket innebär fest! Jag är som vanligt väldigt laddad, dock ska jag ta det betydligt lugnare denna helg. Det blir alltså inget porrdansande framför spegeln tillsammans med Nadja till "jag är en tuff brud i lyxförpackning". Men förra helgen var det faktiskt (tro det eller ej) inte jag som var värst. . .


Nu ska sagotanten gå och få sin välbehövliga skönhetssömn, det blev lite för lite av den i natt. Vi satt i korridoren och recenserade filmer klockan 01:00 i natt. På tal om det, jag har blivit ett jävla filmfreak, ser minst en film om dagen. Igår såg jag Casablanca och Breakfast at Tiffany's. . . Trodde först att det hade blivit fel på datorn när Casablanca var svartvit, sedan insåg jag att det är ju för fan Alex (hon älskar allt som inte hänt de senaste 40 åren) favoritfilm, då insåg jag att allt var precis som det skulle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0