För 48 minuter sedan började laddningen för Mount Kenya

Jaha, då var det dags att sluta proppa i sig. . .
Det har inget att göra med att jag inte är nöjd med mig själv, för det är jag,
men jag har ett berg att bestiga. Om jag ska klara av (vilket jag ska) att bestiga Mount Kenya (som är det högsta berget i Kenya och det näst högsta i Afrika. Det höjer sig 5 199 m över havet) är det dags att jag börjar träna och äta hälsosamt.

Jag är Pepsi Max/Cola Light beroende, cola är tragiskt nog min stora passion i livet.
När jag berättade för Dennis att jag skulle sluta, skrattade han och sa:
Mikkaela, du kysser ju till och med Pepsi Max flaskorna i tidningsreklamerna.
När jag kom hem från Kenya för två veckor sedan ringde jag till mamma och sa:
Du vågar inte stå på flygplatsen utan Pepsi Max (det finns nämligen bara Cola light i Kenya)
Då inser ni vilken nivå mitt beroende ligger på. Men nu är det dags att bli kvitt det.
Givetvis har jag försökt ett x-antal gånger tidigare, det har lett till: extrem huvudvärk,
humörsvängningar, trötthet med mera. Men jag tänker ta mig fan inte bära med mig
stora läskflaskor när jag ska upp för berget, den saken är säker.

I morgon ser min dag ut på följande sätt:
Jag inleder dagen med en tallrik havregrynsgröt som jag älskar. . .  men ändå brukar det bli att jag trycker i mig mackor. Fråga mig inte varför. Sedan blir det en promenad till mommo och moffa där jag ska få träffa världens sötaste kusin. Förhoppningsvis hinner jag även med ett besök på min förra skola, sist men inte minst ska jag och mamma styrketräna. Det ska bli så jävla härligt att komma igång igen.

Om tre månader är det jag som flyger upp för Mount Kenya!
(Utan läskflaskor på ryggsäcken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0